Keajaiban Iman di bumi Gaza

Artikel ini diambil dari Blog Ustaz Abdul Halim:

071123-el-haddad-gaza

Serangan Yahudi keatas Gaza menggunakan jet-jet perang F-16 masuk hari ke tujuh mengorbankan setakat ini 420 syuhadah, mencederakan 2180 orang Islam yang dijajah, 380 dari mereka dalam keadaan tenat. Penjajah mengebom berbagai institusi awam, masjid, tempat tinggal dan tanah pertanian menggunakan pesawat perang F-16. Ini berlaku setelah kepungan dan sekatan keperluan asas dikenakan ke atas Gaza hampir genap 4 tahun (sejak 25.1.2005).Serangan mengejut pertama mensasarkan 40 tempat yang berbagai turut mengorbankan seorang Mesir di sempadan. Diantara yang syahid ialah salah seorang pemimpin tertinggi HAMAS di Gaza, Dr. Nizar Rayyan, professor ilmu hadis di Fakulti Pengajian Islam, Universiti Gaza bersama berbelas isteri, ahli keluarga dan jirannya.

Untuk melihat analisis peristiwa dari Ustaz Abdul Halim klik di sini.

Advertisements

3 Respons to “Keajaiban Iman di bumi Gaza”

  1. Benarlh seperti firman Allah bhw hanyasanya yg benar iman dan taqwanya adlh mereka yg sanggup mengorbankan harta serta jiwanya semata-mata mengharap redha-Nya

  2. Allah mahu berurusniaga dengan harta dan jiwa milik kita dan Allah gantikannya dengan yang lebih baik “Al-Jannah”. Namun tidak ramai yang mahu berjual beli dengan Allah walaupun ganjarannya sangat besar… Al-Jannah untuk mu wahai para Syuhada palestin kerana Engkau berjuang di atas jalan Allah, membunuh musuh Allah dan musuh agama serta akhirnya terbunuh di atas jalan ini..

  3. Kemenangan bagi Islam adalah suatu kepastian… bila?hanya Allah shj yang mengetahui


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: